P2 - Instagram met Later

Instagram met Later

"Clear your mind of can't."

Voor deze periode heb ik gekozen om me te verdiepen in het gebruik van instagram en het scedulen van posts vooraf. Hiervoor heb ik onderzoek gedaan naar verschillende scedule apps
en ben ik tot de conclusie gekomen om met Later verder te gaan.
Plan van Aanpak
Achtergrond:
Op dit moment weet ik nog weinig over het gebruik van een planner voor Instagram en hoe je dit door kan voeren naar LinkedIn. Dus ik wil hier beter in worden. Ik wil op de juiste dagen en tijden leren posten en hoe je dan het beste je content kan door vertalen naar een LinkedIn post. Ik wil dus leren omgaan met een insta-planner en hoe Instagram in z'n werk gaat. Daarnaast wil ik ook leren hoe ik een LinkedIn post moet maken en hoe LinkedIn in z'n werk gaat.
Projectresultaat:
Ik wil aan het eind van deze periode het algoritme van Instagram door hebben, hierop in kunnen spelen met de Insta-planner en deze Instagram post kunnen koppelen of verder verwerken in een LinkedIn post. Het hoofdproject is voornamelijk de Insta-planner met Instagram, maar als ik LinkedIn erbij kan pakken zou dit mooi zijn. Aan het eind van deze periode wil ik om mijn portfolio Instagram minimaal 150 volgers hebben. Voor LinkedIn wil ik graag 75 connecties hebben.
Projectgrenzen:
Ik wil niet geheel op LinkedIn in gaan, want ik wil me meer richten op Instagram. Ik wil niet dat LinkedIn m'n main project wordt ipv een side project blijft. Ik ben er niet op uit om meer volgers te krijgen, ik wil gewoon beter worden in Instagram.
Tussenresultaat:
Ik heb 1 tussenresultaat. Dit is het verschil tussen hoe mijn Instagram eruit zag voordat ik begon, samen met de Insta-planner, en hoe mijn Instagram eruit ziet in de tussenevaluatie. Dit is mijn tussenresultaat. Hier zal ik dan ook op verder gaan.
Kwaliteit:
Ik borg de kwaliteit door de onderzoeken duidelijk voor mezelf en anderen te maken en dit dan door te vertalen naar mijn Insta-planner en het gebruik van mijn Instagram. Verder laat ik duidelijk het verschil zien tussen het begin, midden en eind van dit project. Ik gebruik de vergaarde informatie wel verder in de toekomst, maar zal hier niet extreem op ingaan in toekomstige blogs na deze periode.
Planning:
Hieronder vind je de planning die ik voor de periode heb gemaakt. Ik hoop me hier aan te kunnen houden.
Weeknummer Activiteit 1 Activiteit 2 Duur
1 - 46 Eerste blog - 4 uur
2 - 47 Plan van Aanpak Onderzoek Starten 6 uur
3 - 48 Onderzoek Planner Instaproof Lezen 18 uur
4 - 49 Planner Instellen Onderzoek Instagram 9 uur
5 - 50 Tussenevaluatie Reflectie Vragen/Maken 8 uur
6 - 51 Nieuwe Content Maken Planner Instellen 10 uur
7 - 52 Onderzoek LinkedIn Post voor LinkedIn maken 9 uur
8 - 2 Instagram Evalueren LinkedIn Post Evalueren 5 uur
9 - 3 Afronden Project Conclusies Evaluatie 15 uur
- - - -
Totaal gemaakte uren 84 uur
Ik probeer mij meer aan deze planning te houden, door deze planning over te nemen in mijn agenda. Hierdoor krijg ik meer inzicht in mijn tijd en kan ik mogelijke uren opvangen door deze ergens anders weer in te plannen.
Risico's:
Ik weet eigenlijk nu al dat het me niet gaat lukken om me strak aan de planning te houden. Dit komt vanwege mijn uitstelgedrag en chaotische manier van werken. Ik speel hierop in door het onderzoek vroeg te starten en het vele typewerk eerst te doen. Hierdoor blijf ik meer gemotiveerd om door te gaan. Het enige wat later voor veel typewerk kan zorgen is het LinkedIn Onderzoek. Verder neem ik mijn planning over in mijn mobiele telefoon agenda. Hierdoor heb ik dagelijkse herinneringen aan wat ik moet doen.

Logboek
Hieronder vind je mijn logboek van deze periode. Ik heb aan het einde van mijn project nog mijn mede-studenten geholpen met het in orde maken van hun oplevering van de portfolio.

Reflectie
Het gehele project
Ik heb de meeste van mijn taken uitgevoerd die ik aan het begin van de periode heb gesteld. Helaas heb ik gaande weg wel afscheid genomen van mijn side-project met LinkedIn. Maar treur niet! Deze zal zeker een keer als hoofdproject voorbij gaan komen in de toekomst. Ik heb afscheid genomen van het side-project, omdat ik het overzicht niet meer terug kon vinden. Ik liet me zo diep mee trekken met alles over instagram dat ik LinkedIn helemaal uit het oog verloor. Ik vind dit wel jammer, maar ben met het eind resultaat van mijn huidige onderzoek veel gelukkiger dan dat ik in eerste instantie was. Ik dacht dat ik te weinig had gedaan, maar terugkijkend hierop heb ik zo veel praktijk onderzoek gedaan dat ik gewoon geen tijd had voor een side-project. Ik zou alles wat ik geleerd heb deze periode mooi kunnen gebruiken voor toekomstige werkgevers of opdrachtgevers. Ik kan advies geven over doelgroepen en doelstellingen binnen instagram en welke planner het beste bij iemand past qua gebruik die zij vereisen. Hierdoor kan een bedrijf veel verlichting ervaren door niet steeds apart instagram te gebruiken zonder planner en gewoon een planning vooraf te kunnen maken.
De apps
Ik had graag nog een onderzoek willen doen naar het verslaan van de instagram algoritmes, maar heb daar vanaf gezien. Dit komt omdat ik mij te veel liet afleiden door wat er allemaal om instagram heen speelt. Hulpstukken of nieuwere planners, of juist weer iets nieuws vanuit instagram zelf of een gerelateerde app. Daardoor verloor ik heel erg de grip op mijn onderzoek
en voelde me onder gedolven door alles wat ik nog wou onderzoeken. Ik heb toen met Marijn gesproken over wat ik allemaal al had gedaan, maar wat ik ook nog wou doen. Ik heb haar advies gevraagd hoe ik het beter kon aanpakken en heb haar feedback gebruikt om mijzelf beter terug te sturen naar mijn project. DE PLANNERS. Ik zou een andere keer duidelijker mijn doelen stellen en mijn planning daar meer naar toe zetten. Ik heb veel meer geleerd over het gebruik van mijn planner en dat ik niet altijd alles eromheen hoef mee te pakken.

Voortgangsblogs
door Stephie van Woerden 19 jan., 2020
Met deze reflectie kijk ik terug op hoe het project in zijn algeheel is gelopen. Wat ging er goed en wat kon beter.
door steffs.design 19 jan., 2020
Tijdens deze STARR reflectie ga ik voornamelijk in op de apps die ik heb onderzocht en waarom ik tot de eisen ben gekomen die ik gebruikt heb.
door Stephie van Woerden 18 jan., 2020
Het is bijna het einde van de periode en ik heb zoveel onderzoek gedaan, dat het wel lijkt alsof ik een tornado in m'n hoofd heb. Al die informatie en kennis die ik heb opgedaan wordt een beetje veel om te onthouden dus ik ga het even samenvatten in deze blog.
door Stephie van Woerden 11 jan., 2020
Intussen zijn we alweer in het nieuwe jaar, tentamens komen eraan en de stress zit alweer lekker hoog. Ik heb dan nu eindelijk 'Instaproof' uit... Althans, ik heb de hoofdstukken gelezen die ik het meest relevant vind voor deze periode. Zo heb heb ik van de 15 hoofdstukken er 8 gelezen. Niet de gehele hoofdstukken, maar alleen de stukken die ik dus het relevants vind. Ik ga even de 8 hoofdstukken uitlichten en vertellen wat ik geleerd heb uit die hoofdstukken.
door steffs.design 07 jan., 2020
Het overkomt iedereen wel eens. Je begint ergens aan en halve wegen komt je er achter dat het toch niet zo handig is wat je hebt gekozen. Ik ben dit tegen gekomen tijdens dit project. Ik merkte dat ik te veel wou en daarom eigenlijk de heuvel die ik wou beklimmen, tot een berg omtoverde. Hierdoor verloor ik ook mijn motivatie om meer tijd eraan te besteden of überhaupt eraan te beginnen. Maar gelukkig ben ik halve wegen deze berg erachter gekomen dat ik misschien dat laatste stukje berg een andere keer kan beklimmen en ik beter nu deze zij heuvel kan verkennen. Ik laat het stukje LinkedIn op dit moment even rusten. Het onderzoek is wel begonnen, maar de relevantie ervan voor dit project valt een klein beetje weg. Het vergt ook te veel tijd die ik voor het andere gedeelte van dit project hard nodig heb. Dus ik zal vanaf nu gewoon verder gaan met mijn project met instagram en de planner.
door Stephie van Woerden 21 dec., 2019
Deze post is de verzameling van al mijn bronnen voor de onderzoeken van afgelopen periode.
door Stephie van Woerden 05 dec., 2019
Deze periode wil ik meer ingaan op het posten en plannen op Instagram. Het onderzoek en het gebruik wordt als een blog gepost op LinkedIn. Maar dan wordt de vraag.... Welke planner ga je gebruiken? Want niet iedereen, en vooral een drukke student als ik, heeft tijd om dagelijks zijn/haar Instagram te updaten en bij te werken. Dus daar komt een social media planner mooi van pas! Daar moet je wel natuurlijk een mooi onderzoek naar doen. Welke past het beste bij mij en waarom? en welke criteria stel ik aan mijn planner? Dat komt allemaal naar voren in deze blogpost!
door Stephie van Woerden 18 nov., 2019
Hierboven staat dan wel July 2018, maar we zijn toch echt alweer beland in november 2019. Periode 2 heeft net z'n aftrap gehad met de gave lectuur van Cor Hospes. Ben wel erg geschrokken van de uitspraken van Cor over dat sociale media dood is en dat je als bedrijf op je eigen platform moet gaan zitten. Het heeft mij wel aan het denken gezet over hoe je sociale media dan WEL moet gebruiken. Zoals een Instagram of LinkedIn waar je vaak een CV of Portfolio bouwt, hoe moet je dat dan verhuizen naar je eigen platform? Of kun je juist een goede tussenweg vinden met sociale media en je eigen platform? Vooral de uitspraak "van je fans klanten maken" vond ik erg mooi. Je kunt hier ook heel veel eigen interpretatie geven. Verder was het wel interessant wat zijn visie dan was voor de toekomst van sociale media.

Gerelateerde projecten

Share by: